تاثیر وجود مشاور در موفقیت کنکور

https://dore2.neshanehmehr.ir/آیا واقعا مشاور برای کنکور نیاز است؟
اگر خودم بخونم نمیتونم رتبه برتر بشم؟
تاثیر مشاور در قبولی کنکور چقدره؟

مشاوره تحصیلی کیست؟

فراد در مراحل مختلف زندگی خود که نمی توانند به تنهایی از پس مشکلات شان برآیند و تصمیم درست را بگیرند به مشاوران حاذق و توانمندی در زمینه مشکلاتشان مراجعه می‌کنند. یکی از مشاوره هایی که می تواند کمک شایانی به افراد کند که بهترین زندگی و آینده را برای خود رقم بزنند مشاور تحصیلی است.
یک مشاوره تحصیلی خوب
روانشناسی است که تجربه و اطلاعات و سواد خوبی را در بالابردن توان دانشجویان و دانش آموزانی که می خواهند موفق شوند دارند. مشاوران تحصیلی همیشه بهترین برنامه ها و راه کارها را در اختیار مراجع های خود قرار می دهند.

زمانی که فرد برای حل مشکلات خود به مشاور تحصیلی مراجعه می‌کند، مشاور تمام اطلاعات لازم را برای افزایش موفقیت تحصیلی در اختیارش قرار خواهد داد. افراد با توجه به راهکارها و پیشنهادهایی که یک مشاوره تحصیلی به آنها می‌دهد می‌توانند راحت‌تر تصمیم بگیرند و موفقیت خود را تضمین کنند

اما موضوع مهم اینه که یک مشاوره تحصیلی خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

1. آشنایی کامل با مسیر:
مشاوری که دارای خصوصیات خاص باشد. بهترین کسی که می تواند به شما بیش ترین کمک را کرده باشد و در این مسیر، روش های درست و غلط را به شما آموزش دهد، کسی که خودش فراز و نشیب های این راه را تجربه کرده باشد و آشنایی کافی با دروس، دغدغه ها و مشکلات آن داشته باشد.

2. ارائه برنامه شخصی
یک مشاور حرفه ای ابتدا شناخت کافی نسبت به دانش آموز خود پیدا می کند و بعد برنامه مختص او را ارائه می دهد.

3. پیگیر بودن
یکی دیگر از ویژگی های یک مشاور خوب پیگیر بودن او است.
باید در فاصله های زمانی مشخص و کوتاه دانش آموز خود را چک کند و اگر مشکلی در روند مطالعاتی او پیش آمده باشد به سرعت آن را رفع نماید.
جهت پیگیری بهتر مشاوران از دانش آموز خود درخواست
گزارش عملکرد می کنند.

• از جمله مواردی که با کمک مشاوره تحصیلی حل خواهد شد:

1.بالابردن اعتماد به نفس
۲. مدیریت کردن وقت
۳. روش های بهتر یادگیری
۴. درمان اختلال های یادگیری
۵. از بین بردن
استرس و اضطراب های درس و امتحان

۶. از بین بردن فراموشی مطالب
۷.داشتن ارتباط بهتر با همکلاسی ها و استادان

تاثیر مشاور در قبولی کنکور
کنکور دارای یک شرایط خاصی و نیازمند تلاش بسیار و داشتن مهارت های مختلف مانند نحوه مطالعه دروس مختلف، مهارت تست زنی، مدیریت زمان، مدیریت استرس و .... است که رسیدن به همه این مهارت ها نیاز به زمان زیادی دارد و البته کمک گرفتن از یک مشاور حرفه ای بسیار کمک کننده است که در صورت مواجهه با مشکلات درسی، روانی یا خانوادگی به شما کمک می کند که این مشکلات را پشت سر گذاشته و به مسیر خود ادامه دهید.

قطعا داوطلبانی هم بودند که بدون مشاور به موفقیت رسیده اند. مشاور با علم و تجربه خود، مهارت های لازم را به شما نشان می دهد تا این مسیر ناهموار و پرچالش را برای شما هموار کرده و باعث شود با سردرگمی کمتر و خاطر آسوده تر و پر سرعت به راه خود ادامه دهید.

در مجموعه مدارس نشانه مهر همواره از حضور دائم روانشناسان و مشاوران تحصیلی متخصص و حرفه ای در کنار دانش آموزان عزیز و والدین محترم بهره برده ایم.
سپاس از همراهی شما عزیزان